ابنسینا، حسین بن عبدالله (1360). مجموعۀ رسایل: رسالۀ تحفه (ضیاءالدین درّی، مترجم) (چاپ 2). تهران: مرکزی.
ابنسینا، حسین بن عبدالله (1363). المبدأ و المعاد (عبدالله نورانی، مصحح). تهران: مؤسسۀ مطالعات اسلامی دانشگاه تهران.
ابنسینا، حسین بن عبدالله (1364). ترجمۀ رسالۀ أضحویه (حسین خدیوجم، مصحح، مقدمهنویس و تعلیقهنویس؛ مترجم: نامعلوم) (چاپ 2). تهران: اطلاعات.
ابنسینا، حسین بن عبدالله (1379). النجاة (محمدتقی دانشپژوه، مصحح). تهران: دانشگاه تهران.
ابنسینا، حسین بن عبدالله (1381). الإشارات و التنبیهات (مجتبی زارعی، محقق). قم: بوستان کتاب.
ابنسینا، حسین بن عبدالله (1383). رسالۀ نفس (موسی عمید، مصحح). همدان: دانشگاه بوعلی.
ابنسینا، حسین بن عبدالله (1393). الإشارات و التنبیهات (نصیرالدین محمد بن محمد بن الحسن طوسی و قطبالدین محمد بن أبیجعفر رازی، شارحان) (جلد 3). قم: نشر البلاغة.
ابنسینا، حسین بن عبدالله (1440ق). الأضحویة فی المعاد. تهران: شمس تبریزی.
ابنسینا، حسین بن عبدالله (2007). أحوال نفس: رسالۀ فی النفس و بقائها و معادها (احمد فؤاد، محقق). پاریس: دار بیبلیون.
ابنسینا، حسین بن عبدالله (بیتا-الف). الإشارات و التنبیهات مع المحاکمات (خواجه نصیرالدین طوسی، شارح) (جلد 1 و 3). بیجا: نشر نهج البلاغه.
ابنسینا، حسین بن عبدالله (بیتا-ب). الشفاء: منطق (جلد 1. فن الثالث). قم: مرعشی نجفی.
ابنسینا، حسین بن عبدالله (بیتا-ج). عیون الحکمة. قم: بیدار.
اتابکی، مریم السادات (1391). لذت و رنج ازدیدگاه آگوستین و علامه طباطبایی. (پایاننامۀ کارشناسی ارشد). دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی، دانـشگاه آزاداسلامی، واحد تهران، تهران، ایران.
حسینی طهرانی، محمدحسین (1389). رسالۀ لبّ اللباب (طبع جدید). قم: بوستان کتاب.
خادمی، عینالله؛ و حامدی، مرتضی (1390). لذت و الم اخروی در فلسفۀ سینوی. فصلنامۀ فلسفه و کلام اسلامی: آینۀ معرفت، 9(28)، 1-27.
رحیمی، محمدحسین (1390). شرح رسالة الولایة علامه طباطبایی. تهران: ستارۀ قطبی.
ریو، جان مارشال (1399). انگیزش و هیجان (یحیی سیدمحمدی، مترجم) (چاپ 35) (ویراست 7). تهران: ویرایش.
سلیمانی، فاطمه (1389). لذت و الم ازنگاه ابنسینا. دوفصلنامۀ علمی- پژوهشی حکمت سینوی (مشکوة النور)، 14(44)، 5-23.
شهرزوری، شمسالدین (1372). شرح حکمة الإشراق (حسین ضیائی تربتی، مصحح، محقق و مقدمهنویس) (چاپ 1). تهران: مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
صدرالدین شیرازی، محمد بن ابراهیم (1366). تفسیر القرآن الکریم. قم: بیدار.
طباطبایی، سید محمدحسین (1360). رسالة الولایة. قم: مؤسسۀ اهلالبیت علیهم السلام.
طباطبایی، سید محمدحسین (1362). معاد در المیزان. تهران: نور فاطمه.
طباطبایی، سید محمدحسین (1374). ترجمۀ تفسیر المیزان (جلد 1، 4، 7، 11، 19). قم: جامعه.
طباطبایی، سید محمدحسین (1386). نهایة الحکمۀ (غلامرضا فیاضی، مصحح) (جلد 2 و 4). قم: مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
طباطبایی، سید محمدحسین (1387). ترجمه و شرح نهایة الحکمة. قم: بوستان کتاب.
طباطبایی، سید محمدحسین (1388). رسائل توحیدی (جلد 1). قم: بوستان کتاب.
طباطبایی، سید محمدحسین (1390). تفسیر المیزان (جلد 2، 3 و 11). لبنان: مؤسسۀ الأعلمی للمطبوعات.
طباطبایی، سید محمدحسین (1423ق). ترجمۀ رسالة الولایة (طریق عرفان). قم: بخشایش.
طباطبایی، سید محمدحسین (1428ق). مجموعۀ رسائل العلّامة الطباطبایی. قم: باقیات.
طوسی، نصیرالدین محمد بن محمد (1386). شرح الإشارات و التنبیهات (نمط هشتم) (حسن حسنزادۀ آملی، محقق) (جلد 3). قم: بوستان کتاب.
فرامرز قراملکی، احد (1395). روششناسی مطالعات دینی (تحریری نو). مشهد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی.
قرائی، فاطمه (1389). بررسی مقایسهای لذت و رنج ازدیدگاه ابنسینا و شیخ اشراق. (پایاننامۀ کارشناسی ارشد). دانشکدۀ الهیات، دانشگاه قم، قم، ایران.
کرکگور، سورن (۱۳۸۷). ترس و لرز (عبدالکریم رشیدیان، مترجم). تهران: نشر نی.
کلنبرگر، جمیز (۱۳۸۴). کرکگور و نیچه: ایمان و پذیرش ابدی (ابوتراب سهراب و الهام عطاری، مترجمان). تهران: نگاه.
مصباح یزدی، محمدتقی (1382). خودشناسی برای خودسازی. قم: مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
ملکشاهی، حسن (1392). ترجمه و شرح إشارات و تنبیهات (جلد 2). تهران: سروش.
نیچه، فریدریش (۱۳۷۹). فراسوی نیک و بد: پیشدرآمد فلسفۀ آینده (داریوش آشوری، مترجم). تهران: خوارزمی.
هب، دونالد او. (1375). درسنامۀ روانشناسی (جواد قهرمانی و دیگران، مترجمان). تهران: رشد.
Frankl, V. E. (1984). Man’s Search for Meaning (3rd Edition). New York, NY: First Washington Square Press. (Original Work Published 1900).
GOLDIE, P. (2010). The Oxford Handbook of PHILOSOPHY OF EMOTION. UK: Oxford University Press.
Park, C. L.; and Folkman, S. (1997). Meaning in the Context of Stress and Coping. Review of General Psychology, 1, 115-144.