ابن سینا، حسین بن عبدالله (1316). فن سماع طبیعی (محمدعلی فروغی، مترجم). تهران: چاپخانۀ مجلس.
ابن سینا، حسین بن عبدالله (1331). دانشنامۀ علایی (طبیعیات) (سید محمد مشکوة، مصحح). طهران: دانشگاه بوعلی.
ابن سینا، حسین بن عبدالله (1332). مبدأ و معاد (محمود شهابی، مترجم). تهران: دانشگاه تهران.
ابن سینا، حسین بن عبدالله (1363). المبدأ و المعاد (عبداالله نورانی، بهاهتمام). تهران: مؤسسۀ مطالعات اسلامی دانشگاه مکگیل.
ابن سینا، حسین بن عبدالله (1375الف). الإشارات و التنبیهات (الجزء الثالث: فی علم ما قبل علم الطبیعـة) (خواجه نصیرالدین طوسی، شارح؛ قطبالدین رازی، شارح شارح) (چاپ 1). قم: نشر البلاغة.
ابن سینا، حسین بن عبدالله (1375ب). النفس من کتـاب الشـفاء (حسـن حسـنزادۀ آملـی، محقق). قـم: مرکـز.
ابن سینا، حسین بن عبدالله (1384). الإشارات و التنبیهات (خواجه نصیرالدین طوسی و قطبالدین رازی، شارحان) (کریم فیضی، محقق) (چاپ 1). قم: مطبوعات دینی.
ابن سینا، حسین بن عبدالله (1398). الإشارات و التنبیهات (محمود شهابی، بهاهتمام). تهران: دانشگاه تهران.
ابن سینا، حسین بن عبدالله (1400). رسائل. قم: بیدار.
ابن سینا، حسین بن عبدالله (1956). علم النفس من کتاب شفاء (یان باکوش، مصحح) (چاپ 1). پراگ: المجمع العلمی التشکوسلوفاکی.
ابن سینا، حسین بن عبدالله (1958). الإشارات و التنبیهات (سلیمان دنیا، محقق) (جلد ۳ و 4). قاهره: دارالمعارف مصر.
ابن سینا، حسین بن عبدالله (بیتا). الشفاء: طبیعیات نفس (ابراهیم مدکور، مقدمه). قم: کتابخانۀ آیتالله مرعشی.
نصر، سید حسین (1342). نظر متفکران اسلامی دربارۀ طبیعت. تهران: دانشگاه تهران.
نصیرالدین طوسی، محمد بن محمد (1375). شرح الإشارات و التنبیهات. قم: نشر البلاغة.
نصیرالدین طوسی، محمد بن محمد (1400). شرح الإشارات (3ج). قم: نشر البلاغة.
نصیرالدین طوسی، محمد بن محمد (1404ق). شرحی الإشارات. قم: کتابخانۀ آیتاالله مرعشی نجفی.
Druart, Therese-Anne (2000). The Human Soul's Individuation and It's Survival after the Body's Death: Avicenna on the Causal Relation between Body and Soul. Arabic Sciences and Philosophy, 10(2), 105-128.
Goodman, Lenn (1996). A Note on Aveccina's Theory of the Substantiality of the Soul. Philosophy Forum1, 81-103.
Gutas, D. (2012). Avicenna: The Metaphysics of Rational Soul. The Muslims World, 109(3-4), 130-142.
Hankins, James (2007). Ficini, Avicenna and the Occult Powers of Rational Soul. Olschki.
Ibison, M.; and Jeffers, S. (1998). A Double-Slit Diffraction Experiment to Investigate Claims of Consciousness-related Anomalies. Journal of Scientific Exploration, 12, 214-229.
Jahn, R.; Dunne, B.; Nelson, D.; Dobyns, Y.; and Bradish, G. (1997). Correlations of Random Binary Sequences with Pre-Stated Operator Intention: A Review of a 12-Year Program. Journal of Scientific Exploration, 11, 345-367.
Jung, C. G. (1985). Synchronicity: An Acausal Connecting Principle. London: Routledge and Kegan Paul.
Marmura, Micheal E. (1963). Aveccina's Psychological Proof of Prophecy. Jurnal of Near Eastern Studies, 22(1), 49-56.
Morphed, Howard (1977). Sai Baba-Man of Miracles. Red Wheel/ Weiser.
Radin, D. I.; and Ferrari, D. C. (1991). Effects of Consciousness on the Fall of Dice: A Meta-Analysis. Journal of Scientific Exploration, 5, 61–84.
Radin, D. I.; Michel, L.; Galdamez, K.; Wendland, P.; Rickenbach, R.; and Delorme, A. (2012). Consciousness and the Double-Slit Interference Pattern: Six Experiments. Physics Essays, 25,157-171.
Roe, C. A.; Davey, R.; and Stevens (2005). Are ESP and PK Aspects of a Unitary Phenomenon? The Effects of Deception When Testing the Relationship between ESP and PK. Journal of the Society for Psychical Research, 69, 265-276.
Utts, J. M. (1991). Replication and Meta-Analysis in Parapsychology. Statistical Science, 6, 363-403.