احمدی، احمد (1388). بحث ماهیـت و وجـود در ابنسینـا و ابنرشد و نقد آن. حکمت سیـنوی
(مشکوة النور)، 13(42)، 21-5.
مؤمنی، سید علی؛ ایمانپور، منصور؛ و اکبری، رضا (1399). استعاره مفهومی و مسئله زیادت وجود بر ماهیت در فلسفهی اسلامی. حکمت سینوی (مشکوة النور)، 24(63)، 235-219.
اکبریان، رضا، و حقیقت، سهراب (1387)، رابطه وجود و ماهیت در فلسفه ارسطو و ابنسینا. خردنامه صدرا، 14(52)، 61-30.
بهمنیار، ابوالحسن (1375). التحصیل. تهران: دانشگاه تهران (چاپ دوم).
جوادی آملی، عبدالله (1393). رحیق مختوم شرح حکمت متعالیه. قم: مرکز نشر اسراء (چاپ پنجم).
حسینی، داوود (1398). وجود و ذات تفسیری از صدرا در سیاق تاریخی. قم: حکمت اسلامی (چاپ اول).
حکمت، نصرالله، و شهیدی، فاطمه (1391). شأن ماهیت بدون وجود: مطالعهای تطبیقی میان فلسفه ابنسینا و حکمت متعالیه. حکمت سینوی (مشکوة النور)، 16(47)، 1۶-1.
حکمت، نصرالله (1389). متافیزیک ابنسینا. تهران: الهام (چاپ اول).
محمدبنابراهیم شیرازی، صدرالدین (1981). الحکمة المتعالیة فی الاسفار العقلیة الأربعة. بیروت: دار الاحیاء التراث العربی (چاپ سوم).
عارفی، سیمین (1392). شکلگیری نظریه فلسفی تمایز وجود و ماهیت در جهان اسلام بررسی دیدگاه کندی و فارابی. پژوهشهای فلسفیـ کلامی، 15(58)، 35-23.
فارابی، ابونصر محمدبنمحمد (1408). المنطقیات. قم: مکتبة آیة الله المرعشی (چاپ اول).
مصباح یزدی، محمدتقی (1396). شرح جلد اول اسفار الاربعه جزء پنجم. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) (چاپ اول).
هدایتافزا، محمود، و لوائی، شاکر (1395). رابطه وجود و ماهیت از منظر فارابی ابنسینا و بهمنیار. فلسفه و کلام اسلامی، 49(98) 295-277.
یزدانپناه، یدالله (1396). حکمت اشراق گزارش شرح و سنجش دستگاه فلسفی شیخ شهاب الدین سهروردی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه (چاپ چهارم).